بِسم الله الرحمن الرحیم

اَهلاً وسهْلاً بِکُمْ فی الْصّفِّ السّابِع

برای آموزش هر زبانی اولین گام وشاید باید گفت مهمترین گام برای آموختن آن زبان یعنی (خواندن، نوشتن، صحبت کردن)و...به آن زبان این است که با الفبای آن زبان آشنا شویم. پس ما هم برای آموزش زبان عربی می بایداولین گام را با آموزش الفبای این زبان آغاز کنیم . ولی چندان نگران نباشیدزیرا شما از سال ها قبل مهمترین گام این  آموزش را  برداشته اید !! شاید بپرسید از چه زمانی وچگونه؟!

در سال اول دوره ابتدائی وبا آموختن الفبای زبان فارسی . بله درست است، خوب فهمیده اید، الفبای زبان عربی والفبای زبان فارسی تقریباً مشترکند، فقط اختلافاتی اندک در تلفظ  برخی حروف و چند حرف آن وجود دارد، که در زمان خود به توضیح آن خواهم پرداخت.

اکنون به این دو عبارت زیر دقت کنید وآنهارا بخوانید:

عبارت به زبان روسی               Впервые арабская страна запретила

عبارتی به زبان عربی       اَلْحَمدُ لِلّه الّذی اَنزَلَ علی عَبدِهِ الْکتاب

عبارت اول را احتمال می دهم نتوانسته باشید بخوانید چه برسد به این که معنی ومفهوم آنرا نیز فهمیده باشید.اما در مورد عبارت دوم شما حداقل موفق شده اید آن را بخوانید. اما این کار تنها برای آموزش یک زبان کافی نیست.کتاب عربی سال هفتم سعی در آشنا کردن بیشتر شما باقواعد نکات ساده وکاربردی این زبان دارد تا شما بتوانید درک بهتری از این زبان به دست آورید. البته من نیز در این ویلاگ شما را همراهی وکمک خواهم نمود.

وتوضیحات تکمیلی را برای فهم کامل تر هر درس به صورت جداگانه ارئه خواهم نمود که شامل (قواعد+فن ترجمه+بیشتر بدانیم+ فیلم و...خواهد بود.علاوه برآن ترجمه هردرس را نیز برای شما آماده نموده ام. ودر پایان هردرس یک ارزشیابی(امتحان تکوینی)از هر درس را در قالب یک سوال امتحانی ارائه خواهم نمود .

پس برای شروع درس اول به قسمت طبقه بندی موضوعی رفته وبر روی گزینه( درس اول پایه هفتم ) کلیک کنید.